۶ نکته برای نوشتن کپشن خوب اینستاگرام

اینستاگرام بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدئو در روز پست می‌کنند. با این حال، کلمات بخشی بسیار مهم در عکس‌ها و ویدئو‌های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام هستند.

همۀ ما در چنین موقعیتی قرار داشته‌ایم: شما آماده هستید که عکسی فوق‌العاده را در اینستاگرام ارسال کنید، ولی وقتی نوبت نوشتن کپشن و متن زیر عکس می‌شود، خلاقیتتان خشک می‌شود. چی بنویسم؟! نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد، ولی اگر می‌خواهید در اهداف بازاریابی خود در اینستاگرام موفق شوید، نباید نوشتن متن اینستاگرامی خوب را نادیده بگیرید.

کپشن شما به اندازۀ عکس‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید نمایانگر برند شماست

کپشن شما به اندازۀ عکس‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید نمایانگر برند شماست

چرا نوشتن کپشن خوب اینستاگرام مهم است؟

شاید نوشتن کپشن خوب برای اینستاگرام به اندازۀ خود عکس اهمیت نداشته باشد، ولی با این حال باز هم به نوبۀ خود مهم است. کپشن شما به اندازۀ عکس‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید نمایانگر برند شما است، و کپشن می‌تواند اکانت اینستاگرام شما را از خوب به عالی تغییر دهد.

کپشن خوب در اینستاگرام از این جهت مهم است که می‌تواند کمک کند پست شما توسط فالوئرهایتان دیده شود. الگوریتم فید اینستاگرام، پست‌هایی که دارای نرخ مشارکت بیشتری هستند را در اولویت قرار می‌دهد، به همین خاطر هر چه پست شما لایک‌ها و کامنت‌های بیشتری دریافت کند، افراد بیشتری پست شما را خواهند دید.

کپشن های اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند که کامنت‌های بیشتری بگیرید، که بر روی استراتژی کلی بازاریابی اینستاگرامی شما تأثیر مستقیم دارد.

چگونه کپشن خوب اینستاگرام بنویسیم؟

کپشن خوب اینستاگرام کپشنی است که مفهوم ارائه می‌کند، شخصیت اضافه می‌کند، و الهام‌بخش فالوئرهای شما می‌شود تا دست به اقدام بزنند. کپشن های خوب اینستاگرامی در همه شکل و اندازه‌ای وجود دارند، از متنی کوتاه و جذاب گرفته تا متن های طولانی‌تر (شما در کپشن اینستاگرام می‌توانید حداکثر تا ۲۲۰۰ کاراکتر بنویسید). مهم این است که مخاطبان خود را به مشارکت ترغیب کنید.

کپشن اینستاگرام این فرصت را به شما می‌دهد که مفهوم به عکس خود اضافه کنید، یا اینکه با فالوئرها و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

برای اینکه به شما کمک کنیم کپشن‌های اینستاگرامی خیلی خوبی برای عکس یا ویدئوی خود بنویسید، ۶ توصیه را در این مطلب برایتان آماده کرده‌ایم:

  1. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

#هشتگ ها به شما کمک می‌کنند که دسترسی خود به کاربران را چندبرابر کنید و بدون شک به آن‌ها نیاز دارید. آمارها نشان می‌دهد که پست‌های دارای حداقل یک هشتگ در اینستاگرام به طور میانگین ۱۲٫۶% مشارکت بیشتری را نسبت به پست‌های بدون هشتگ به دنبال دارند.

هشتگ ها نه تنها به شما کمک می‌کنند که فالوئرهای اینستاگرامی بیشتری را برای کسب و کار خود به دست آورید، بلکه راهی زیرکانه برای رنگ و لعاب دادن به متن شما در کپشن اینستاگرام هم هستند.

اصول پایه‌ای استفاده از هشتگ اینستاگرام این‌ها هستند:

  • تا حد ممکن آن‌ها را کوتاه کنید
  • می‌توانید بین ۵ تا ۱۵ هشتگ استفاده کنید
  • هشتگ های مناسبی را انتخاب کنید که به عکس مرتبط باشند

حتی می‌توانید هشتگ های بامزۀ خود را بسازید. استفاده از هشتگ ها را به انتهای کپشن اینستاگرام خود محدود نکنید. به کار بردن هشتگ ها در میانه‌های متن می‌تواند ابعاد بیشتری به کپشن شما دهد، و از آنجایی که رنگ هشتگ ها در اینستاگرام با بقیه متن متفاوت است، هشتگ مناسب می‌تواند زمینۀ کلی محتوای شما را مشخص کرده و آن را برجسته کند.

مثلاً وقتی محتوایی در مورد سفر ارسال می‌کنید، می‎توانید #شهری که پست شما در موردش است را تگ کنید. این کمک می‌کند که فالوئرهای شما به آسانی مکان را تشخیص دهند، و همچنین محتوای شما برای افرادی که هشتگ شهرشان را جستجو می‌کنند هم دیده شود.

  1. کپشن اینستاگرام خود را تمیز نگه دارید

گذاشتن هشتگ در کپشن اینستاگرام راهی عالی برای بهتر کردن کپشن است، ولی مراقب باشید که چند تا هشتگ اضافه می‌کنید! هشتگ های خیلی زیاد (بیشتر از ۳، ۴ تا) می‌تواند کپشن شما را شبیه اسپم کند، و توجه‌ها را از بقیه کپشن شما منحرف می‌کند.

به جای این کار، می‌توانید هشتگ های خود را در انتهای کپشن یا اولین کامنت عکس خود بیاورید. این کار کمک می‌کند که کپشن شما تمیز و خلاصه بماند، و فالوئرهایتان بتوانند روی کلمات و پیام شما تمرکز کنند.

اگر هشتگ مخصوص خود را ابداع کرده‌اید و می‌خواهید مورد توجه قرار بگیرد، مسلماً علاقه‌ای ندارید که در کنار تمام هشتگ های دیگری که در کپشن خود استفاده می‌کنید گم شود!

  1. مهم‌ترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید

بعد از تقریباً دو یا سه خط، کپشن‌ها از فید کاربران قطع می‌شوند و کاربر در ابتدا فقط چند کلمه بیشتر را نمی‌تواند ببیند. به همین خاطر شما باید سعی کنید که نکات اصلی خود را همان ابتدا بیاورید. هر @منشن یا هشتگی را در ادامۀ متن بیاورید.

آوردن کلمات مهم در ابتدای متن، کاربر را ترغیب می‌کند که دلیلی برای لمس کردن more و دیدن ادامۀ متن داشته باشد.

سعی کنید مهم‌ترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید

سعی کنید مهم‌ترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید

  1. از اموجی در کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید

شما می‌توانید از اموجی‌ها یا شکلک‌ها برای اضافه کردن شخصیت به کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید. می‌توانید از چندین اموجی در ابتدای کپشن خود استفاده کنید تا با کمی رنگ و لعاب توجه فالوئرهایتان را جلب کنید، تا آن‌ها علاقه پیدا کنند که ادامۀ متن زیر عکس را هم بخوانند.

حتی اگر در انتهای کپشن اینستاگرام خود هم از اموجی استفاده کنید، باز هم کپشن شما برای فالوئرهایتان ترغیب‌کننده‌تر می‌شود. چرا که نه؟ همه عاشق اموجی هستند!

  1. سؤال مطرح کنید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای گرفتن کامنت‌های بیشتر در عکس‌های اینستاگرامی این است که در کپشن خود سؤالی را برای فالوئرهایتان مطرح کنید.

سؤال پرسیدن، ذهن کاربران را درگیر می‌کند و آن‌ها علاقمند به مشارکت در پست می‌شوند. همچنین می‌توانید از کپشن جهت مشورت با کاربرانتان برای گرفتن توصیه و پیشنهاد استفاده کنید.

  1. کاربران را تشویق کنید که به لینک بیو شما مراجعه کنند

استفاده از لینک‌های قابل کلیک در اینستاگرام تنها در باکس «وبسایت» در بیو پروفایل شما مجاز است. به همین خاطر است که پروفایل‌های خوب اینستاگرام URL خود را مرتباً آپدیت می‌کنند تا کاربران را به محتوای وبلاگ، ویدئوهای یوتوب، محصولات، یا پیشنهادات ویژه خود ارجاع دهند، و این لینک را در کپشن‌های اینستاگرامی خود ذکر می‌کنند.

مثلاً اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنید، یا می‌خواهید تعداد مشترکان وبلاگ خود را افزایش دهید، کافی است لینک بیو خود را عوض کنید، و بعد عکسی پست کنید که لینک جدید شما در کپشن آن ذکر شده باشد.

***

اگر برای ساخت یک پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام و نوشتن کپشن‌های اینستاگرامی نیاز به کمک دارید، همین امروز با ما در کانتنتور تماس بگیرید!

به این مطلب نمره دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط